BOOTCAMP

BOOTCAMP je velmi intenzivní tréninkový program, který byl vytvořený nejen pro sportovce, ale i pro širokou veřejnost.

Je určen jak pro muže, tak pro ženy, přičemž věk není rozhodující. Typickým účastníkem bootcampu ale často bývá mladý člověk kolem 30ti let, který je hodně pracovně vytížen. Motivace účastníků je různá, většina chce zlepšit svou fyzickou kondici, vytvarovat si postavu nebo zhubnout, ale především dokázat sám sobě, že zvládne přijmout a pokořit takovou výzvu. Přidanou hodnotou bootcampu je i to, že máte možnost i u své pracovní vytíženosti poznat nové kamarády. Přečtěte si celý článek

Kruhový trénink

KRUHOVÝ TRÉNINK je cvičení, při kterém jedinec nebo celá skupina cvičí na různé svalové partie. Trenér určí skupinu cviků na strojích či mimo ně na procvičení partií celého těla a poté se jednotlivé cviky provádějí v rychlém sledu za sebou.

Jedná se o vynikající prostředek ke zpevnění těla, zlepšení fyzické kondice a k redukci hmotnosti. Trénink není určen pro budování masivní svalové hmoty, a proto se hodí všem, kteří chtějí spojit příjemné s užitečným a berou cvičení pouze jako doplněk k jinému sportu.Je jedním z nejlepších způsobů zlepšení celkové kondice.  Přečtěte si celý článek

Indoor walking

Skupinové cvičení v lecčems připomínající spinning či běh na pásu. Indoor walking je čistě aerobní aktivitou vycházející z toho, že chůze je nejpřirozenější forma lidského pohybu. Lekce trvá obvykle 45 – 60 minut a má podobný průběh jako zmíněný spinning: po počátečním zahřátí následuje ostřejší fáze a končí se opět v klidnějším tempu k vydýchání a zklidnění. Tempo a náročnost (např. sklon plošiny) si může každý volit podle svých možností a schopností, takže je Indoor walking cvičení vhodné pro šechny věkové kategorie.

Indoor walking je totéž jako H.E.A.T Program, jen jedno má licenované stroje pro daný název.

Cvičení BOSU

Balanční cvičení, k němuž budete potřebovat „míč“ jako z výbavy chytré horákyně – ani kulatý, ani placatý. Bosu je zkrátka z anglického „both sides up“, tedy obě strany nahoru a přesně tak lze tuto pomůcku při cvičení využít – vypouklou stranou nahoru, ale i dolů. V zásadě existují dva „cvičební styly“ bosu: PILATES (klidnější varianta vhodná i pro těhotné) a KARDIO (svižnější cvičení za doprovodu hudby ne nepodobné step aerobiku, ale ztížené tím, že každý krok je nutné navíc vybalancovat).
Přečtěte si celý článek

Rope skipping (skákání přes švihadlo)

Chcete spálit až 1000 kcal za hodinu? Pak vyzkoušejte cvičení nazvané Rope skipping. Název zní záhadně, ale věřte, že jde o cvičení, kterému jste se nejspíše věnovali už v útlém dětství – rope skipping je totiž skákání přes švihadlo.

Ano, již i na toto si můžete zajít v České republice do fitka, zaplatit si hodinu a pořádně se spotit. Dejte však pozor, že jde o jeden z nejnáročnějších druhů tréninku, takže velmi dobře zvažte, zda na to máte či ne. Přečtěte si celý článek

Wellness jóga

Zkusili jste si již powerjógu a zjistili, že je moc náročná a hathajóga zase naopak pro vás až moc klidná? Pak ta správná volba pro vaše cvičení a hubnutí by mohla být wellness jóga, která kombinuje jógový přístup a uvolňování svalů.

Wellness jógu tvoří krátké nedynamické sestavy, klidné a nenásilné zaujímání ásan, jejich procítění, relaxace a krátké prožitkové meditace. Nejste-li ohební, pak využijete pomůcky – bolstery, pásky a deky. Přečtěte si celý článek

H.E.A.T Program

Chůze do kopce ve fitku. Tak lze ve stručnosti popsat tento velmi příjemný, jednoduchý, ale účinný cvičební program. Cvičení probíhá na běžeckých pásech s mírným převýšením. Kladete si otázku, co vlastně znamená ta zkratka H.E.A.T.? Pak jde o zkráceninu High Energy Aerobic Training, tedy aerobní cvičení s vysokým energetickým výdejem.

H.E.A.T. Program vychází z nejpřirozenějšího lidského pohybu – chůze a díky obrovské variabilitě je vhodný opravdu pro každého. Podobně jako např. u spinningu i sami nastavujete zátěž/sklon pásu i rychlost chůze. Lekci vede instruktor, který vás po celou dobu motivuje a zároveň kontroluje, zda cvičíte správně. Hudební doprovod je na H.E.A.T. jakýkoliv, hlavně, když vás motivuje v chůzi a k tomu, abyste vydrželi celou hodinu. Přečtěte si celý článek

Rowing alias veslování

Rowing je specifická skupinová aktivita na veslařských trenažerech Concept2 vedené trenérem. Při rowingu čili veslování se vesluje na hudbu měnící rytmus, při které získáte dobrou fyzickou kondici mnohem rychleji než např. při aerobiku. Současně si kvalitně procvičíte hlavní svalové skupiny – paže, nohy, záda, ramena, břicho, hýždě.

Skupinové veslování (rowing) se dělí do několika lekcí, které se liší určením i zaměřením na vytrvalost nebo formování postavy. Některé jsou zpestřené použitím posilovacích pomůcek nebo spojením lekce se sólovou aktivitou (aerobikem, boxem, tancem atd.)

Zumba dance

Máte rádi tanec a k tomu se rádi při něm vlníte v afro rytmech? Pak Zumba dance (někdy také nazývano jako Zumba fitness) je to pravé pro Vás. Zumba kombinuje zábavné s efektivním. K cvičení vám bude hrát latinsko-americká a fitness hudba. Zumba je založená na časových sekvencích, kde se střídá rychlá část s pomalou a v této kombinaci pak dochází ke spalování tuku a tvarování celého těla.

Zumba je ideální pro každého, kdo chce hubnout zábavně, s radostí a bez stresu. Zumba obsahuje velmi jednoduché až pokročilé taneční variace, které se dají jakkoli kombinovat. Přečtěte si celý článek

Port de Bras

Cvičební program Port De Bras vznikl spojením klasického tance, posturálních technik a strečinku. Na první pohled lidé cvičící Port de Bras připomínají rozcvičující se baletky. Nebojte se, Port de Bras nevyžaduje žádnou taneční průpravu.

Plynulé sekvence pohybů v rámci Port de Bras protahují zkrácené svaly, uvolňují i mobilizují páteř a kloubní spojení, zlepšují koordinaci, zdokonalují pohybové stereotypy a pozitivně ovlivňují estetiku a ladnost pohybů celého těla. Přečtěte si celý článek

(c) Dietář 2009 - 2011 | kontakt | mapa webu